Energievreters

In Blog
september 13, 2020
2 min leestijd

Er zijn veel dingen die me irriteren zoals; dikke bromvliegen in huis, sigarettenrook van de buurvrouw in de slaapkamer, make-up willen testen en erachter komen dat er vanwege de corona geen testers meer worden aangeboden, maar niets irriteert me meer dan energieleveranciers die je telefonisch een nieuw contract willen aansmeren.

Elke maand belt er wel een verkoper:  
‘Uit vergelijkend waren onderzoek hebben wij, van Goedkoperkannietenergie, kunnen concluderen dat wij op dit moment de goedkoopste stroom aan u kunnen leveren,’ zeggen ze dan met hun meeste enthousiaste stem.
‘Maar meneer, u bent al de zoveelste die dat beweert en ik ga echt niet elke maand overstappen,’ antwoord ik dan.
‘Dat snap ik, maar wij hebben een aanbod voor u dat toch echt veel voordeliger is.’
Alsof ik de beste man niet goed begrepen heb.
‘U bespaart echt honderden euro’s,’ gaat hij verder.
Als ik antwoord dat ik erg tevreden ben met mijn huidige abonnement en het prima vind zo, roept dat vaak veel verontwaardiging en nog meer aandringen op. 
‘U wilt toch niet te veel betalen mevrouw!’
Dat heb ik eerder gehoord, denk ik dan. Het bespaart me hooguit een paar tientjes. 
Vervolgens zeg ik nogmaals dat ik niet geïnteresseerd ben. De irritantste verkopers hebben het lef om er dan nog een schepje bovenop te doen. Terwijl ze blijven aandringen denk ik alleen maar: bel me alsjeblieft niet meer, dat zou me pas echt veel energie besparen!   

Foto: Gerhard G. van Pixabay.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *