Gouden marketingtip!

In Blog
oktober 21, 2021
2 min leestijd

Terwijl ik mijn boodschappen bij Albert Heijn aan het inpakken ben, hoor ik de vrouw achter me zeggen; ‘Ik heb het pakje even open gemaakt om te controleren of er echt wel drie zakjes in zaten.’  
Hoor ik dat nou goed? denk ik en draai me om, om te zien over welk pakje de vrouw het heeft. Ik zie meteen dat het om een pakje cup a soup gaat.

Hoezo? denk ik. Wantrouwt ze de fabrikant? De vakkenvullers? De klanten? Dit gaat wel ver. Alhoewel…. een tijdje geleden heb ik een zak drop gekocht met verschillende soorten en tot mijn grote verbazing zat de lekkerste dropsoort er helemaal niet in! Zou de inpakker zelf honger hebben gekregen? Was het onoplettendheid of had hij het verkeerde knopje ingedrukt? Ik vond het een interessante ontdekking. 

Als kind vond ik Mac Donalds altijd erg leuk. Niet om die hamburgers, maar om de speeltjes die je bij de Happy Meal kreeg. (Het waren van die poppetjes, waarvan het hoofd er na één dag al af lag, maar dat mocht de pret niet drukken.) Ook hield ik van kindersurprise (je weet wel die chocolade eieren met speelgoed erin.) Gek dat het kindersurprise heet. De verrassing dat je een verrassing krijgt is namelijk al verklapt.

Je hebt ook winkels die verrassingspakketjes verkopen. Dan weet je van tevoren niet welke producten je krijgt. Toch is het nog steeds het leukst als je van tevoren niet weet dat je een verrassing krijgt. Dus fabrikanten…… DE GOUDEN MARKETINGTIP VAN HET JAAR!

In plaats dat er minder in zit, moeten jullie er stiekem iets extra’s in doen. Iets verrassends, iets geks, iets leuks! Net als ouders die soms een briefje met een lieve tekst in de broodtrommel van hun kind stoppen of een gek gezichtje tekenen op de banaan die erin zit. Dat werkt fantastisch, want opeens wil de hele klas zo’n leuk gezichtje op hun banaan. Dus verras ons nou eens. Doe voor de lol eens vier in plaats van de drie beloofde cup a soup zakjes (of een klompje goud) in het pakje. Dan kan onze dag niet meer stuk en staan de klanten voor je in de rij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *