Anoek van Korlaar

Leerkracht en trainer

Over mij

Als leerkracht (vanaf 2005) en sociale vaardigheidstrainer (vanaf 2014) begeleid ik jongeren graag in hun ontwikkeling, zowel op cognitief, sociaal en persoonlijk vlak. Ik vind het belangrijk dat kinderen naast het opdoen van nieuwe lesstof ook zelfvertrouwen krijgen, weerbaar en sociaal vaardig zijn.

In de huidige, snel veranderende samenleving is het voor kinderen vaak moeilijk om hun eigen plek te vinden. Veel kinderen ervaren veel prikkels en druk en worstelen met onzekerheid.
In het onderwijs ligt de nadruk nog steeds veel op de cognitieve ontwikkeling van een kind terwijl deze tijd juist vraagt om meer verbinding met jezelf en de mensen om je heen. Wie ben jij? Hoe denk jij over jezelf? Wat vind je moeilijk? Hoe ga jij met andere mensen en jouw emoties om? Wat maakt jou gelukkig? etc.

Omdat ik kinderen graag bij hun sociale en emotionele ontwikkeling wil ondersteunen en hen handvatten wil geven om meer inzicht in zichzelf te krijgen zodat ze zelfbewuster en zelfverzekerder door het leven kunnen gaan, heb ik verschillende opleidingen gevolgd om mij hierin te specialiseren. Ik heb o.a. de opleiding tot Rots- en Watertrainer bij het Gadaku- instituut gevolgd, de NLP practitioner en master opleiding bij het SLUIS NLP instituut en vanaf vanaf 1 maart 2024 heb ik ook mijn opleiding tot Strongkidstrainer bij Wegwijs Counselling & Coaching afgerond.

In april 2014 start ik met een StrongKids- faalangstreductietraining. Deze training is speciaal voor kinderen die willen leren hoe ze anders met hun faalangst om kunnen gaan. De training is voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar en bestaat uit 8 lessen. (De groep bestaat uit max. 6 kinderen.)

De kinderen leren in de training om hun eigen keuzes te maken. Ze worden zich meer bewust van hun gevoelens en gedachten, krijgen handvatten hoe ze met niet helpende gedachten om moeten gaan, weten hoe ze duidelijk grenzen moeten stellen, leren luisteren naar hun eigen gevoel en hebben begrip en respect voor de mening en denkwijzen van anderen. Ze weten wie ze zijn en wat hun plek in de groep is.
De kinderen mogen telkens kiezen of zij een groepsopdracht of een individuele opdracht willen doen. De opdrachten zijn leuk, prikkelend, interactief en leerzaam.

De training staat in het teken van de volgende thema’s:
• weerbaarheid
• assertiviteit
• faalangst
• toets- en examenvrees
• zelf keuzes leren en durven maken
• jezelf zijn – wie ben ik?
• sociaal emotionele ontwikkeling
• veiligheid
• pesten en gepest worden

egemenerd

Voor Contact

Vul onderstaande gegevens in en je krijgt een bericht van mij terug.